show sidebar & content

Bentheimer Eisenbahn 2011-2015

In dit fotoverslag komen wederom diverse bedieningen aan bod alsook treinen die heden ten dage niet meer rijden, denk hierbij aan de dagelijkse Unit Cargo’s van en naar Coevorden-Heege, de cementtreinen vanuit Deuna (Thüringen) en niet te vergeten de fraaie houtafvaltreinen van en naar Beeskow. Daarentegen zijn er ook positieve ontwikkelingen zoals de komst van de spoorboog ten zuiden van Coevorden, de opening van de Graaco-graanterminal in oktober 2013 en de komst van de Bentheim-Shuttle die voor de helft op Coevorden-Heege (ETC II) en de andere helft op Bad Bentheim Nord (CTT) wordt beladen, ook qua infrastructuur is het nodige vernieuwd, mede door het reactiveren van het personenvervoer tussen Bad Bentheim en Neuenhaus v.v. De Malmö-Shuttle is, na een enerverende start in januari 2015, in april weer stilgelegd, in november 2015 is deze shuttle nieuw leven ingeblazen. Zie ook Bentheimer Eisenbahn 2006-2010